احیا امسال هم مثل هر سال گذشت و تمام شد و نشان داد که رشددینیجامعه بر خلاف گفته بعضی ها رو به صعود است و حضور جوانان پر رنگ پر رنگ. اما چیزی که شاید کسی بهش خیلی توجهی نمی کنه ولی نمیتونه از عینک تیزبین نقد من جان سالم به در ببره پدیده ای است که روز به روز هم در حال گسترشه و همگان در خواب غفلت.
وقتی تصاویر پخش احیا سه شب را از تلویزیون دیدم که با افتخار هم نشان می داد، چیزی دلم را زد و آن هم پدیده جدیدی بود به اسم احیامختلط. یا خدا !!!!!!!!!!!!!!!!! این دیگر چه صیغه ایست!!!؟؟؟؟ زن و شوهر خانوادگی کنار هم نشسته بودند و با افتخار دعا می خواندند(خدا قبول کند ان شاا...) اما جایی از دین ندیده و نخوانده بودیم که هنگام عبادت و دعا خوانی جمعی اختلاط مشکل ندارد!!
جاهایی که از تلویزیون نشان داده میشد و احیا در آن مختلط بود اکثرا حرم ها و مکان های زیارتی بودند و فقط مساجد و حسینیه ها هستند که هنوز هم زنانه و مردانه سواست( مساجد محل ما هم بخدا سواست). دیده بودیم در حرم ها خانواده ها کنار هم می نشینند و فردی زیارتی، دعایی یا گپ و گفتی. اما همان حرم هم هنگام نماز در صحن ها زن ها از شوهران خود (گاهی به اجبار و زور) جدا می شوند و صف نمازها تشکیل.البته بماند که تا سلام نماز تمام شد سریع میبینی دورورت پر از زن شده و زن ها طاقت دوری به قدر یک نماز هم از شوهران را ندارند و بلافاصله نمی دانم چطور تو این جمعیت شوهر خود را پیدا می کنند و سریع می آیند جفتش می تمرگند. بابا حاج خانم، همشیره، خواهر ما مجردها هنوز هم در صف نماز جماعت نشسته ایم ها بزارید با آرامش دعایی، تسبیحی، تعقیباتی بخوانیم تو را به خدا.
حالا هم حکایت این احیاهاست که خانم طاقت دوری از همسر گرامی را ندارد و یک شب احیا هم که گفته اند هرکسبرایخودش و حتی کار به بغل دستی ات هم نداشته باش شوهر بدبخت را رها نمی کنند و کنارش نشسته اند. این ها فقط فکر خودشان هستند و کار به دیگر جماعتی که معذبند ندارند. بدتر، از این زورم می گیرد که این همشیره ها همه مذهبی اند و این طور سریع خود را در بین جماعت مردان می چپانند اگر غیر مذهبی بودند می گفتم عادیست. حالا اگر مردی جرات دارد بلافاصله بعد از اتمام نماز برود بنشیند در جماعت زنان کنار همسرش به ترفت العینی تکفیرش می کنند و چوب و چماق و الخ.
اکنون در مقام پاسخگویی از نظر بنده این پدیده دو دلیل بیشتر نمی تواند داشته باشد(دلیل سوم بماند برای عشاق)
1.خانمی که بلافاصله پس از نماز خود را همراه بچه هایش به شوهرش می رساند و یا در دعا از کنارش جم نمی خورد حوصله نگهداری بچه را ندارد و آن را هی روی پدر پاس می دهد. خوب شما که عرضه نگهداری یک بچه هم نداری پس بچه می خواستی چه کار؟ مگر اجبارت کرده بودند؟ فقط میخواستی یک 45500 تومن دیگه بر مصیبت عظمای دولت اضاف کنی؟
2.یا بعضی وقتها عنوان می کنند که ترس از گم شدند دارند آخر در یک صحن چند متری کسی گم می شود؟ آن هم آدم بزرگ؟ مگر در مملکت بیگانه ای که نا آشنایی؟ در ثانی مگر زمان قدیم است که تلفن همراه نبود؟ مگر شما و همسر گرامی تلفن همراه ندارید که ممکن است گم بشوی؟ (زن هم زن های قدیم که پشتیبانی جبهه ای را می چرخواندد بعد حالا این جماعت ادعای آن را دارد که می خواهد جا پای آن نسل و آن مادران شهدا بگذارد. خدا به دادمان برسد)
قصه را خلاصه کنم که گوش شنوا کم است. حالا این را داشته باشید این جمعه هم راهپیماییروزقدس است و این هم پدیده نو ظهوری دیگر تا قبل از این چند سال اخیرهمین راهپیمایی ها هم جدا بود وا اسفا این هم مختلط کردند و رحم نکردند بهمان.یا زنها پشت سر مردها حرکت می کردند و یا در خیابان دو بانده یک طرف مردها و یک طرف زن ها. اما حالا راهپیمایی ها را هم مختلط کردند این هم باز توسط مذهبی ها!! توسط روحانی ها. روحانی عزیز را در راهپمایی می بینی که خانمش کنارش چسبیده و یک کالسکه هم در دستش در وسط جمعیت تازه بماند که قدیم یک مشتی بالا می آمد و یک شعاری داده میشد اما حالا فقط یک مقوا به کالسکه بچه چسبیده و خود حاج آقا و حاج خانمم ساکت فقط مسیری را پیاده روی می کنند و 4 تا عکاس هم هی از این کالسکه و مقوای رویش عکس می گیرند و در پوست خود نگنجیده فریاد شادی سر می دهند که بفرمایید این هم نسل آینده انقلابی ما. (خدا بخیر بگذراند)
حال حرف من مجرد این است که بابا ما مجردها بخدا در این جمع های مختلط معذبیم به کی باید بگیم؟ و فقط سوال داریم چرا باید اینجوری باشه؟ همین فقط سوال دارم. دوستان و دشمنان تکفیرم نکنید والله ما معذبیم چه کنیم مشکل ماست یا آن ها؟ یعنی ما دیگر در مراسمات شرکت نکنیم که چون متاهل ها دوست دارند کنار هم باشند؟ یا برویم بمیریم؟ راهکارش با شما فقط خواهش میکنم صورت مساله را پاک نکنید و نگویید تو هم برو ازدواج کن که فقط یک تیراز خشابتان هدر می دهید.
از ما گفتن خود دانید چند صباحی دیگر ما نیستیم و شمایید و عبادت مختلط
"انجمن مجردان ابدالعذب"
امضا : ام المنتقد
@kelkkhiyal